tisdag 22 augusti 2017

Att sänka AKB! Att kandidera till riksdagen! Bilder lockar!

Inget vore enklare för mig som en av landets bästa valvinnare och namnkunnig moderat att sätta snöbollen i rullning. Men jag gör det inte. AKB har förvisso svårt att gå hem. Men hon gör rätt saker, jobbar som en ( det får man inte säga ) galärslav och partiet har en jäkla bra politik. Jag kan, som insnöad på mitt önska en radikalare/mer konservativ miljöpolitik, mer kultur och jämställdhet och en än hårdare invandringspolitik. ( Borde ha mitt eget parti med denna mix - och det har jag ju haft i Växjö med gott resultat ) PG i Solna gör ett arrogant intryck. Visst, det finns en gräns när AKB  måste lämna skutan. Men jag är den som sist lämnar skeppet. Jag har aldrig gjort det som förväntats. '
Nu stöttar vi AKB! I stället för inbördeskrig om en efterträdare!








Gått en mil runt sjön med Anna Tenje idag. Min kronprinsessa som är en lysande drottning numera. Ingen annan modererat kvinna styr en större kommun i landet! Det har givetvis inte lokala media snappat! Spännande möten idag som alltid. Växjöborna är Sveriges bästa folkslag. Diverse jox på jobbet. Oliver i riksmedia.  En annan av mina adepter. Gör som alltid bra ifrån sig. Har sörjt för återväxten. Nästan 100 personer vill vara med på valsedeln nästa år i kommunvalet! Alla skall intervjuas. Inkl Anna och mig. Känd låt förresten.


Mamma, 91 kom på middag. Vi grilllletade svenska, örtmarinerade lammkotletter. Och drack ekologisk rött. Konsumerar det mesta ekologiskt. Som miljötaliban.


I morgon. Regional utvecklingsnämnd på IKEA.


Torsdag/fredag. Ca 80 politiker och tjänstemän från kommunen på årligt strategisamråd på Strand Hotell i Borgholm. Sveriges bästa kommun vässar klorna. Dock konstigt att Anna T inleder. Och inte jag. Men bra. Självvalt. Bra program. Hela helgen diverse moderata kampanjer. Och jag går dessutom på DFF. Sveriges bästa damfotbollslag. Det är en ynnest att få vara KFO och tillika borgmästare i Europas grönaste stad. Har även denna höst minst 40-timmarsvecka. Trodde nog inte det.


I höst. Till  Internationella utvecklingsbanken i Washington för att prata hållbarhet/Växjö, till Bryssel två gånger, till Paris och Litauen. Miljö och klimat. Så har jag sju Beatlesföreläsningar kvar detta år.


Har sagt stopp nu. Så har jag och min mexikanska sol några egna resor. Bl a till just Liverpool.


Kan inte ha det bättre.


Har fått frågan från två partier, nästan tre, att kandidera till riksdagen. Har hållit detta öppet lite grann för att skapa lite osäkerhet. Inom m. Men det är glasklart. Nej! Jag gör allt för att stötta Anna Tenje i kommunen. Och gör allt för att få fortsätta som ordf i fullmäktige i Växjö och kandiderar till regionen. Och kommer givetvis att stötta Suzanne Frank om hon vill kandidera till riksdagen. På sitt sätt länets mest erfarna politiker.


Många har sagt att fler läser blogg om man har bilder. Trams. Har gått lysande utan facebook och annat, vissa tycks ju bara hålla på med detta!?  Vem jobbar om dagarna? Har dock börjat med några få bilder och det tycks som om fler läser bloggen. Får se om det är ihållande. Har dock inte sett en minskning sedan jag slutat som kommunalråd vilket jag förväntat mig!






Mamma och lilla Solen från i våras på Gran Canaria. Och lilla Solen och jag när vi var värdar för Melodifestivalen i Växjö i våras. Får ge mig lite för dessa som inte är torra bakom öronen men vet hur man skall få upp läsvärdet i den nya tiden. ( Förresten, vad då nya tiden. Tiden är ju det enda som alltid är nytt. Även om Strindberg skriver i Påsk: " Allt går igen, allt".




Snart kommer, sant, en 28 sidors introvert analys av Ingmar Bergman. Med bara en bild.  På gravstenen.








Bo Frank
Växjö 20170822