onsdag 30 augusti 2017

Herren tar och Herren giver! Nya bilder....

M säger att alla jobb behövs. Därför bra med nya jobb till Växjö, men vissa jobb behövs bättre än andra! 35 poliser har försvunnit från Växjö, länsstyrelse och andra myndigheter har bantat. Nu kommer en ny myndighet med 80 personer. Plåster på såren. Hade hellre sett 80 poliser! Men välkommen till den nya myndigheten!


Morgonpromenad. Nytt och bättre foto på mina vänner! De små, en av fyra hägrar som finns vid Växjö-sjön. Och min lunch/pokerkompis Peder. Idag havets Wallenbergare på Araby Värdshus. Peder är en begåvad kille som har koll på nästan allt!


Moderaterna har dessvärre en sluten valberedningsprocess. Där man inte förväntas träda fram och tala om vad man vill. Typisk sosseprocess! Skulle halva partiet vilja ha Elisabeth och halva partiet vilja ha Ulf, då för Carl rycka in. Men kanske inte. Det skulle behövas en Ebola-epidemi för att få mig att bli KSO igen!


Röda Public Service kör på heltid propaganda att alla män från Mellan Östern som fått avslag skall få stanna. För femte veckan. Så trött på detta! Folk jag träffar på stan och som ringer mig har många synpunkter! Däremot vet de att de inte skall mejla. Det diarieförs. Tänk på det!!!


Ännu en dag då jag haft tid att prata med folk! Webbstyrelsemöte med klimatkommunernas styrelse i em. Är med i den styrelsen. Växjö som Europas viktigaste träbyggnadskommun uppmärksammades. Vi har årsmöte i Växjö i vår!


Det vore hemsk att säga att USA har det klimat de förtjänar. Men lite! Trump gör bort sig varje dag. Däremot förtjänar inte hustrun hån för att hon avreste till Texas i högklackat! Som en del av oss vet, speciellt jag, har kvinnor en förmåga att byta om till rätt sorts skor när det behövs. Hade fru Trump avrest i gröna gummistövlar hade hon fått skit för det!!!


Åker i morgon till Norge för att studera norsk sjukvård. Och se hur Höyre vinner valet. De lär ju inte ta över vår invandringspolitik. Det gör inget land!




Bo Frank
Växjö 20170830