måndag 1 januari 2018

Gott Nytt 2018

Besynnerligt nog skrattar jag mer och mer varje år som Grevinnan och betjänten visas. Världens bästa sketch?

Året slutade med politik. 30 januari. Kanske 20 glada moderater på stan. Husbandet Ingemar Ingemar Swalander och Anna Tenje. Ingemar rev av allt. Från julsånger, Flickan i Havanna och When I`m Sixtifour. Anna delade ut nyårslöften. Och nyårskarameller.

Lakers krossade Färjestad. Fyra damer på hockey. Från Venezuela, Mexico, Thailand och Georgien. Har lärt känna ett par från Venezuela. Läkare som pratar svenska och vill jobba i Sverige. Men som Anna&Oliver och andra uppmärksammat så är Sverige mera inne på att rekryterar socialbidragstagare än skattebetalare.

Till min syster på Öland. Sälsafari. Har ett ställe. Min syster som bor där hade aldrig sett så många sälar samtidigt. Knappt 300. På en sträcka av 700 meter. Nyfikna varelser som simmade efter oss i vattnet.

Intervjuad av DN om raketer. Får väl tvinga mig till att läsa DN för att se hur det blev.

God mat och trevlig kväll. Vännen Ulla lägger sista handen på förrätten. Och lilla frun och jag håller upp en liten goding till nämnda rätt. Fridfullt. Med hund, katter och hästar. Och allt som det skall vara. Körde om Blekinge på hemvägen. Allt bra i huset där. Snart på  middag till mamma. Och så iväg till Puerto Mogan. Med Solen och mamma. Skall nu läsa SvD från Nyårsafton. Så stort läsvärde. Och har ett antal böcker på lager som skall med på resan. Det är nog min favoritsysselsättning. Att läsa och resa. Se om, se nytt och förkovra sig.
Jag  önskar alla Växjöbor ( och alla läsare av denna dagbok ) ett GOD FORTSÄTTNING.


Bo Frank
Växjö 20180101